Часті питання про клінкерну тротуарну бруківку та відповіді на них.
- Питання. Клінкерна бруківка насправді не втратить свій колір під час користування - не вигорить і не зітреться?
- Відповідь. Клінкерна бруківка збереже свій колір завдяки її натуральній основі та міцності, яку гарантує спікання при дуже високій температурі. Колір бруківки всередині такий самий, як і зовні – результат натурального спікання глин різних кольорів.
Клінкерна бруківка це глина та пісок випечені при температурі 1050ºС, отже вся його структура одного кольору. Клінкерна бруківка це керамічний продукт спікання, з якого важко витягти окремі частинки, завдяки чому вона настільки стійка до стирання.
- Питання. Клінкерну бруківку можна класти тільки горизонтально?
- Відповідь. Ні, не тільки. Клінкерна бруківка пристосована до п'яти способів укладання, тобто. у клінкерної бруківки 5 робочих сторін. Для порівняння бетонна бруківка пристосована лише для одностороннього укладання. Клінкерну бруківку можна класти як горизонтально, так і вертикально, у будь-якому випадку це буде естетично та практично. Завдяки цим властивостям кожен кубик клінкерної бруківки можна використовувати в різних місцях по-різному – на плоскій поверхні, тротуарах, бордюрах, сходах, а також як невелика цегла для будівництва малих архітектурних форм.
- Питання. при будівництві автомобільного під'їзду використовувати клінкерну бруківку товщиною 45 мм?
- Відповідь. Звичайно, клінкерна бруківка, незважаючи на її невелику товщину, дуже міцна.
(200 MPa при товщині 45 мм, що в 4 рази міцніше, ніж бетонна бруківка завтовшки 80мм). Просто слід пам'ятати, що для того, щоб кожна поверхня могла витримувати тяжкість, вона повинна мати міцну та надійну основу. Якщо фундамент під'їзду буде зроблено правильно і міцно, по ньому зможуть рухатися більш важкі транспортні засоби (вантажівки, фургони, сміттєвози та ін.).
- Питання. для підвищення міцності, використовувати цемент (мається на увазі т.зв. "гарцівка") при укладанні під'їзду до гаража клінкерною бруківкою?
- Відповідь. Не варто. Такий псевдофундамент, що утворюється під клінкерною бруківкою разом із цементом, часто втрачає свою міцність на вигин і при проїзді автомобіля може потріскатися, розкришитися та втратити свою міцність.
Додатково в цементі (найчастіше використовують доменний цемент) є велика кількість хімічних домішок та добавок, які при рясному зволоженні під час дощу можуть потрапити на лицьову поверхню бруківки. При цьому утворюються білі розлучення, схожі на висоли. Хоча вони і не впливають на якість матеріалу, але все ж таки від цього страждає естетична сторона проекту. Іноді, в деяких регіонах буває важко дістати кам'яну крихту або щебінь, і необхідно використовувати для додаткової стабілізації фундаменту цемент, але навіть у такому разі це слід робити в нижніх шарах дорожнього "пирога", а не впритул з бруківкою. Це зменшить ймовірність появи плям.
- Питання. Чи обов'язково залишати шви між кубиками бруківки?
- Відповідь. Так, це необхідно. Вони не повинні бути великими, достатньо 2-3 мм, але в жодному випадку не можна класти бруківку впритул. Клінкерна бруківка (як і будь-який інший матеріал) від зміни температури може змінювати свій розмір, що, у свою чергу, генерує напругу поверхні, внаслідок чого можуть пошкодитися найслабші елементи конструкції або краю. Невеликий зазор між кубиками бруківки дозволяє уникнути внутрішніх напруг, завдяки чому конструкція та матеріал будуть служити довго та надійно протягом багатьох років.
Перейти до розділу клінкерна бруківка